March 17, 2014

Selamat Mengambil Keputusan SPM !!

Assalamualaikum W.B.T .. :]

ANDA MENGALAMI SIMPTOM2 SEPERTI INI ??



cool down .. rileks ..
Ini bukan penyakit yang serius atao berbahaya ..
Tetapi ..
Anda.. Anda telah disyaki menghidap ..
Anda disyaki menghidap penyakit ambil keputusan SPM 2013 ..!!~

Sama ada anda telah melibatkan diri secara gigih dan berusaha ..
Ataupun secara malas-malasan dan beralasan ..
Jangan risau ,, jangan cuak ,, jangan sawan ..

Tuan-tuan dan cik-cik ...
Masih ada sedikit harapan ..
Jangan pedulikan apa yang sudah berlalu ..
Kita sama2 lakukan usaha terakhir ini sebelum mengambil keputusan SPM kita ..

1. Dirikan solat taubat dan sunat 2 rakaat sebelum tidur.
Anda turut digalakkan memohon kpd ALLAH agar dilapangkan hati dengan segala keputusan yang akan anda terima. :)

2. Buang segala isi perut anda di tandas rumah sebelum keluar.
INI adalah kerana dikhuatiri jika anda terlebih nervous ,,
anda akan berhenti di kaki2 jalan dan melepaskan hajat..
Perbuatan ini pastinya akan menyeksa mata2 dan hidung2 org sekeliling anda ..

3. Jangan tinggalkan/berlebihan sarapan pagi.
Perut yang kosong atau yang terlebih muatan akan membahayakan anda..
Sama ada anda pengsan di depan cikgu praktikal hensem ataupun ,,
 terkentut-kentut secara kuat di hadapan anak makcik kantin yang cun ..
[AMARANuntuk lebih penghayatan,,BAYANGKAN !!]
Ini bakal memudaratkan anda dan org sekeliling juga.. :D 

4. Mohon restu mak dan ayah.
Peluk. Cium. Minta maaf. Salam. 
Dan minta supaya anda dikurniakan kejayaan cemerlang dunia dan akhirat ..
InsyaAllah ada kaf.ba.ro.kaf.alif.ta.nun ;)

5. Betulkan niat anda,, semata-mata kerana ALLAH.
Perjalanan anda ke sekolah lancar .
Perjalanan anda ke masa depan lancar .
Perjalanan anda di dunia lancar .
Perjalanan anda di akhirat lancar .
INSYA-ALLAH .. :]

6. Banyakkan doa, selawat ke atas Nabi dan berzikir.
Semoga hati kita tenang sebelum dan selepas mengambil keputusan ..
AMIIIINNNN~ 

7. Jangan gelabah nak ambik result.
Jumpa cikgu2,, kawan2 ,,makcik2 pekerja ,,junior2 senior2 ..
Minta maaf daripada dorg..
Bonus, minta dorg doakan sekali.. :D


8. Solat sunat dhuha sekejap.
Curik masa kejap .. Luangkan masa ,, 
2 rakaat je ^_^
Sebab apa?? Sebab Nabi Muhammad dah bersabda ..

"Solat sunat Dhuha itu akan mendatangkan rezeki dan menolak kefakiran (kemiskinan) dan tidak ada yang akan memelihara sunat dhuha itu melainkan orang2 yang bertaubat."

Diriwayatkan oleh Tarmizi,,
Nabi Muhammad SAW bersabda :
"Seseiapa sahaja yang bersolat sunat dhuha dengan rutin, maka ALLAH akan mengampunkan dosa2nya walaupun sebanyak buih di lautan."
[..buih di lautan tu tak terkira aw.. ^^]

ANDA MAHU YANG MANA SATU ??


#GOOD LUCK YOU ALLS ^_^

February 21, 2014

... SAYA CINTA YANG PAKAR MEMUJUK ...

" Dia Yang Satu ..!
Dia .. Tiada Tuhan Melainkan Dia , ALLAH ! "

Dia yang pujuk aku .
Bukan family . Bukan kawan .
Bukan orang lain . Dan bukan sesiapa .

SITUASI 1 .
Seseorang mninggikn suarany pd aku . 
Bukan tak biasa dgn suarany atau kemarahannya pd aku .
Tp entah pd hr itu , entah kenapa ..
Aku terlalu sensitif ..

Aku sedar realitinya itu salah aku ..
Tapi tegurannya betul mmbuat aku rasa kerdil dan rendah diri ..
Aku hanya meminta sedikit rasa simpatinya , 
sedikit rasa lemah lembutnya dahulu ..

" dia dah tk sayangkn aku .. aku bkn lg kwn kepercayaan dye lg .."

Dalam kesepian malam , 
Datang satu suara dari lubuk hati paling dalam ..

Dia mahu kau jadi org yg berdikari ..
Kau bukan lagi budak kecik ..
Bersabarlah ...
Ujian ini hanyalah sebesar zarah ..
Sesungguhnya ALLAH swt Maha Bijaksana ..
Dia takkan menimpakan sesuatu ujian yang tk mmpu ditanggung oleh ..
Lupakah kau yang janji ALLAH itu pasti berlaku ..?

Betul laa .. Aku terlupa ..
Dan seperkara yang aku terlupa lagi ..

Jika hambaKU mendekatiKU satu jengkal , maka AKU akan mendekatinya satu hasta ..Dan jika dia mendekatiKU dengan berjalan maka AKU akan mendatanginya dengan berlari .. (HR Bukhari-Hadis Qudsi)

Sesekali , cubalah mengadu pada ALLAH .. bukan facebook atau twitter ..
Benar, ALLAH Maha Mendengar ..
Bukan tu je , DIA Maha Mengasihani jugak ..
Selepas DIA 'dengar' luahan hati kita ,,
DIA akan terus 'pujuk' kita .. tanpa melengahkan ..
Walaupun beribu orang beratur utk mengadu padaNYA , 
tapi DIA tetap tak tolak kita tepi ,, sudi 'mendengar' kisah kita ..
Itu kelebihan cinta ALLAH ..

Di mana terpampang jelas ..
CINTA ALLAH mengalahkan cinta manusia dan ..
juga cinta ciptaan manusia(facebook,twitter,dll)

SUDUT PERKONGSIAN (: 
Pada amira husna sendiri .. kadang2 masalah yang menimpa akan menyedihkan kita ..
dan cara amira husna sendiri mengelakkan dirinya drpd bersedih .. ini ..

Fikirkan ..
" Benda(masalah) ni kecik je ..
Kau akan jumpa benda yang lagi besar kt luar sana nanti ..
Kau akn jumpa masalah yang lg rumit satu hr nnti .."

ataupun ..
" Kau ada ALLAH yang mendengar .."
---kembali kpd perkara merujuk di atas .. ^^---


#simple right ? hihi ..